Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální dilemata resocializace podmíněně propuštěných osob
LIDOVÁ, Štěpánka
Práce se zabývá dilematickými situacemi, které řeší podmíněně propuštění jedinci. Primárně je cílena na získávání a udržení zaměstnání a s tím vzniklé dilematické situace. První část se věnuje teoretickému popsání procesu znovuzačlenění vězňů, faktoru práce ve věznici a činností Probační a mediační služby během podmíněného propuštění. Další část práce se zaměřuje na zaměstnávání, nástroje znovuzačleňování a dilematické situace u podmíněně propuštěných vězňů. Za účelem popsání dilematických situací, které cílová skupina zažívá během získávání práce byly v rámci sondáže pomocí polostrukturovaných rozhovorů tyto provedeny u vzorku tří informantů. Díky tomu vzniklo několik hlavních dilematických situací. Citace z rozhovorů s informanty jsou v rámci práce reflektovány poznatky z odborné literatury zabývající se problematikou zaměstnávání lidí po výkonu trestu odnětí svobody. V minulosti již mnoho prací popsalo dilemata a dilematické situace, se kterými může přijít do styku probační úředník, či jiný pracovník, zabývající se podmíněným propuštěním. Tato práce má však za cíl poukázat zejména na dilemata, která řeší konkrétně podmíněně propuštění.
Povědomí dětí o zacházení se psy.
CHLOPČÍKOVÁ, Marie
Povědomí dětí o zacházení se psy začíná v dnešní době nabývat na významu. Stále častěji se setkáváme s problematikou úrazů způsobených u dětí právě našimi nejvěrnějšími zvířecími společníky. Tato situace si vyžaduje řešení. Problém však nelze vidět pouze v obviněném zvířeti. Ve většině případů totiž není viníkem pes, ale ani dítě. Hlavní příčinou konfliktu mezi jinak harmonickým soužitím obou partnerů se jeví neznalost dětí v chování, řeči těla a celkovém zodpovědném přístupu ke psům. Těmto důležitým základům se však nemohou naučit samy. Teoretická část diplomové práce věnuje pozornost celkovému nastínění vztahu mezi dítětem a psem. Jednotlivé kapitoly se zaměřují nejen na psychologický a sociální vývoj obou arbitrů, ale i jejich vzájemný vliv, chování, péči, komunikaci a spolupráci. Práce současně nastiňuje problematiku úrazů, způsobených psem u dětí v našich i zahraničních zeměpisných šířkách. V neposlední řadě zdůrazňuje potřebu prevence a opatření, která by vedla ke zmírnění či celkové eliminaci vzniku dramatických situací mezi dítětem a psem. Hlavním cílem celé práce bylo zmapovat povědomí (informovanost) dětí středního školního věku o zacházení, péči, chování a komunikaci se psy. Dalším předpokladem je zjistit rozdíly ve znalostech mezi dětmi, které mají psa a těmi, jež psa nevlastní. Výstupem praktické části diplomové práce jsou výsledky kvantitativního výzkumu, za použití metody dotazování {--} techniky standardizovaného dotazníku pro děti v rozmezí 3.-5. třídy základní školy. Výzkumný soubor představuje vědomosti žáků čtyř základních škol v celkovém počtu 200 respondentů. Z hlediska regionálního zastoupení se jednalo o děti z Jihočeského a Olomouckého kraje. Z výzkumu vyplynuly patrné nedostatky ve znalostech řeči těla psa a tudíž bezpečnosti vzájemného kontaktu, které představují hlavní problém při vzniku rizikové situace mezi dítětem a psím společníkem. Proto je důležité jim do budoucna věnovat zvýšenou pozornost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.